اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قزوین

مدیر نظارت بر توزیع نهاده ها و کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی در جلسه کارگروه هماهنگی و نظارت بر قیمت محصولات کشاورزی استان قزوین که با حضور منوچهر حبیبی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی استانداری، خانم خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی قزوین برگزار شد اعلام کرد؛ سالیانه بیش از 18 و نیم میلیون تن نهاده در کشور مصرف می شود که با علیرغم تلاش شبانه روزی،، همیشه در تأمین آن مشکل وجود داشته است. اخلال در تامین نهاده ها در کشور با ایجاد موانع برای بیمه کشتیرانی ها و بندرگاه ها از اهداف دشمن بود تا نتوانیم نهاده ها را توزیع نموده و در نتیجه مردم با کمبود و قحطی کالا مواجه خواهند شد.

وی افزود: نظارت بر تهیه و توزیع کالاهای اساسی بخش کشاورزی از مهمترین امور جاری می باشد و دشمن با جنگ نظامی، اقتصادی و تهاجم فرهنگی در تلاش برای آسیب به نظام است.

از هفته آینده در گلستان و از دهه فجر در سراسر کشور با راه‌اندازی سامانه "سما"، نحوه توزیع نهاده‌های کشاورزی پایش و با دقت بیشتری انجام خواهد شد. این کار بسیار دشوار بوده چرا که باید ١٥٠٠ واسطه و دلال حذف شوند. اما با تمام قدرت این کار را انجام خواهیم داد.

21 کالا و نهاده در ردیف دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی قرار گرفته است که ۱۰ مورد از آن کالای اساسی مانند گوشت، چای، تخم مرغ، پالم و محصول نهایی است و ۱۱ مورد مربوط به زیرساخت تولید مانند سم، کود، بذر، جو، کنجاله، سویا، دانه های روغنی و ذرت بوده  که باید تامین شوند.

در حال حاضر  ۹۵ درصد ذرت، ۵۰ درصد جو و ۹۰ درصد کنجاله مورد نیاز واحدهای دامی و مرغداریها  وارد می شود و ۴۰ هزار واحد در شبکه مویرگی را پوشش دهیم که کار بسیار سختی است.

امسال دولت تصمیم گرفت منابع ارزی را کنترل کند و ۱۰ گروه کالایی تعریف شده بود و ارز مبادلاتی داشتیم که ۲۵ قلم کالا مشمول ارز دولتی شد که ۳ مورد در بخش صنعت و یک مورد در وزارت بهداشت و ۲۱ قلم مربوط به کشاورزی است.

با ۷۶ هزار پایش در طی ١٢٠ روز, ۱۱ هزار پرونده تشکیل شده و٢ هزار و 30 پرونده در حال بررسی است.
۴۳ مورد پرونده ارزی داشته ایم و با تمام توان با متخلفان برخورد می کنیم.

 


اخبار برگزیده